فعالیت‌های خلاقانه با طعم GAME در انجمن علمی خلاق کشور

نویسنده : علی گلدانی(ورودی ۱۳۹۳ مهندسی کامپیوتر - نرم افزار)
کلمات کلیدی : انجمن_علمی_خلاق_کشور,انجمن_علمی_GAME,علی_گلدانی,گیم_آور
چکیده : صنعت بازی‌های دیجیتال را می‌توان به عنوان صنعتی پیشرو در جهان نامید و سهم آن در کشور ما به عنوان یکی از کشورهای مهم در ساخت و تولید و نشر بازی‌های دیجیتال در سطح منطقه قابل تقدیر است. این امر در برابر تمامی مشکلات موجود در کشور قابل توجه بوده، چرا که بازی‌سازی و امر حضور در این صنعت خود نیازمند اشتیاقی برای ماندن در این شرایط سخت است. اما چند سالی است که در کشور، این امر مورد توجه قرار گرفته که خود جای سپاسی از مسئولین ذی ربط دارد ولی در حال حاضر و با سرعت بالای پیشرفت در این صنعت در جهان، نیازمند آن هستیم که توجهات، بیش‌تر شود تا بتواند این کاستی‌های موجود را کاهش داده و در جهت مثبت قدم بگذارد؛ لذا این امر دانشگاه‌ها و دانشجویان را ملزم به ورودِ حساب شده و آکادمیک می‌کند و اگر این روند به خوبی انجام شود، می‌تواند عاملی برای پیشرفت برنامه‌ریزی شده در این صنعت گردد که البته این مهم نیازمند آن است که فعالیت‌هایی داوطلبانه و البته دلسوزانه در راستای پیشبرد اهداف این صنعت صورت پذیرد. از همین
صنعت بازی‌های دیجیتال را می‌توان به عنوان صنعتی پیشرو در جهان نامید و سهم آن در کشور ما به عنوان یکی از کشورهای مهم در ساخت و تولید و نشر بازی‌های دیجیتال در سطح منطقه قابل تقدیر است. این امر در برابر تمامی مشکلات موجود در کشور قابل توجه بوده، چرا که بازی‌سازی و امر حضور در این صنعت خود نیازمند اشتیاقی برای ماندن در این شرایط سخت است. اما چند سالی است که در کشور، این امر مورد توجه قرار گرفته که خود جای سپاسی از مسئولین ذی ربط دارد ولی در حال حاضر و با سرعت بالای پیشرفت در این صنعت در جهان، نیازمند آن هستیم که توجهات، بیش‌تر شود تا بتواند این کاستی‌های موجود را کاهش داده و در جهت مثبت قدم بگذارد؛ لذا این امر دانشگاه‌ها و دانشجویان را ملزم به ورودِ حساب شده و آکادمیک می‌کند و اگر این روند به خوبی انجام شود، می‌تواند عاملی برای پیشرفت برنامه‌ریزی شده در این صنعت گردد که البته این مهم نیازمند آن است که فعالیت‌هایی داوطلبانه و البته دلسوزانه در راستای پیشبرد اهداف این صنعت صورت پذیرد. از همین رو نیز در دانشگاه فردوسی مشهد که از پیش قراولان این صنعت در دانشگاه‌های کشور است، از سال 1392 با همت استادان و دانشجویانی علاقه‌مند به این حوزه، تشکلی علمی به نام انجمن علمی بازی‌های رایانه‌ای (GAME) شکل گرفت و تا هم اکنون که با شما سخن می‌گوییم موفق به تولید و نشر بازی‌های دیجیتال به‌صورت سفارشی از شرکت‌های مختلف و هم‌چنین به صورت مستقل شده است و توانسته در جشنواره‌های مختلف حائز رتبه‌های برتر شود و هم‌چنین با اعزام تیم‌های بازی‌ساز این انجمن در رویدادهای مختلف، نامی خوش برای خود همراه کند. البته این امر تنها به عنوان معرفی پتانسیل دانشجویان و علاقه‌مندان به این حوزه در تولید بازی‌های دیجیتال است و در کنار آن نیز با برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های ملی و استانی و مسابقات گوناگون توانسته تا حدی به رسالت خود عمل کند. اما از مهم‌ترین افتخاراتی که در این تشکل صورت پذیرفته، مورد تقدیر قرار گرفتن در فعالیت‌های علمی خلاقانه در جشنواره‌ی ملی حرکت توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و تحقیقات فناوری و برگزیده شدن این تشکل در میان کلیه انجمن‌های علمی دانشگاه فردوسی به مدت 3 سال پیاپی در جشنواره‌های دانشگاهی حرکت قابل توجه بوده، چرا که این مهم برای اولین بار در سطح کشور در میان تشکل‌های مربوط به بازی‌های رایانه‌ای صورت پذیرفته که البته این خود فتح بابی بر فعالیت‌های شایسته‌ی این تشکل است که نشان از حرکت درست و قدم برداشتن بر روی اهداف بلند مدت صنعت بازی‌سازی کشور می‌باشد. نقطه عطف فعالیت‌های ترویجی انجمن نیز مربوط به اتفاقات، برگزاری گیم جم بزرگ مشهد است که این رویداد برای اولین بار در سطح شرق کشور با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای صورت پذیرفت که بازوان اجرایی و عملی این رویداد، انجمن علمی بازی‌های رایانه‌ای بود که با یاری خدا و همت بلند اعضای انجمن، میزبان علاقه‌مندان و بازی‌سازان در سطح کشور بودیم و توانست قدم محکمی در اهداف بلند مدت صنعت بازی‌سازی کشور بردارد. همایش‌ها، کارگاه‌ها و البته دوره‌های تخصصی بازی‌سازی که با بهره‌گیری از استادان طراز اول صورت پذیرفته بود، حلقه اتصال مناسبی میان بازی‌سازان و علاقه‌مندان ایجاد کرده و در این زمان به این مهم رسیدیم که با بهره‌گیری از تجربیات والای اعضا و استادان دانشگاه، قدم به دنیای نشریات گذاشته و با کلید زدن اولین نشریه‌ی چاپی و تخصصی بازی‌های ویدیویی در سطح دانشگاه‌های کشور، قدم محکمی در این راستای پژوهشی نیز برداشته باشیم.
امید است که با حمایت مسئولین و صاحبان نظر در این صنعت بتوان این تشکل را نیز حمایت ویژه نمود تا بتوان بیش از پیش به تماشای درخشش جوانان و علاقه‌مندان در این حوزه نشست.

شناسنامه نشریه